torstai 29. joulukuuta 2016

Ratsastus Neilikan silmin

Saan taas kirjoittaa aivan itse. Tälläkertaa ratsastuksesta.

Alkuun kävellään, joko minun vauhtia ja kerrotaan kavereille missä menneen, tai niiden työmyyrä laiskiaisten joukossa, jotka matelevat HITAASTI. mennään noin hetki ja ratsastaja ottaa ohjat käteensä. Ei huvita tuollainen.

Kuski aloittaa ratsastamalla, joko käynnissä eli erittäin tylsää. Välillä saan aloittaa ravilla omaa tahtiani rennosti loivia kaaria.

Käynti aloituksen jälkeen nyt tulee ravi verryttely. Siitä sitten välikäyntien pariin.

Nyt alkaa hauska osuus. Voidaan aloittaa, joko laukka työskentely tai ratsastaja alkaa prässätä minua hitaaseen rauhalliseen liikkeeseen käynnissä ja ravissa. Nyt saan alkaa esitellä kaikkea mitä minä osaan.

Yleensä nyt alkaa joko sileällä hinkkaaminen eli hauskaa tai estehyppelöt eli super hyper hauskaa.

Ilman laiskiaisia nyt tulee hieman lisää laukkatyötä ja tämän loppuun teemme vain ympyröitä laukassa välillä minua jopa pyydetään eteenpäin.

Laiskiaisten kanssa alkaa nyt taas puksutus possujunaa eteenpäin. Ilman heitä ravaamme omaa rauhallista tahtiani kentällä.

Taas kävellään, joko kentällä tai sen ulkopuolella. Väleissäkin joutuu kävellä tell me why.


(Tässä taas tuon naisen näkemyksiä eli koska hän ei usko minua kertokaa hänelle miksi joskus kävellään...)  

1 kommentti:

  1. Voi Neilikka, kyllä välillä pitää aina kävellä, jos se vain on mahdollista, jotta jaksaa! Välillä voisitkin kokeilla Wonyn treeniä eli ei välikäyntejä, ei sekään niin hauskaa ole! :D

    VastaaPoista

Käytän kommenttien valvontaa eli älä turhaa laita useaa samaa kommenttia.